url http://speedway.bg      e-mail  admin@speedway.bg   
  Logo (image)  
 
Начало | За нас | Форум | ПриятелиУсловия за ползване | Контакти  
 
 
Правила

История на Speedway

Устройство на мотоциклета

Нашите състезатели

Републикански шампиони

Международни шампионати

Новини

Галерия

Архивни

Видео Архиви

Полезни връзки
 
 
 
 
world map hits counter
 
 
Facebook (image) Speedway група във Facebook
 
 
Условия за реклама
банер до 150px по дългата страна
admin@speedway.bg
или страница Контакти
 
 
Baner (image)
 
Baner (image)
 
 
Photot-Cult.com
 
alltimecams.com
 
 
Baner (image)
 

Архивни


Мотопистата в Търговище - балканският „УЕМБЛИ”

Това е Балканският „Уембли” – възкликва на мотостадиона в Търговище вицепрезидентът на ФИМ Карл Густав Римблон (Швеция), когато през 1978 г. прави своето официално посещение на най-доброто от българските мотоциклетни трасета. Година преди това президентът на комисията по спийдуей на световната федерация – Владислав Пиетшак (Полша) подписва лиценза на пистата и трасето в Търговище официално бива вписано като място за най-големи световни сътезания.

От първия голям старт (четвъртфинала за европейското първенство за младежи през 1978 г., когато победител е Николай Манев!), до големия официален старт през 1990 г. (четъртфинал на световното първенство за младежи, в който Георги Петранов се класира 7-ми), Балканския Уембли е бил домакин общо на 9 престижни дъртракови състезания.
Четири пъти с осминафиналите от Търговище е започвала борбата за короната на мъжете (1982, 1985, 1986 и 1987 г.), веднъж на това трасе се играе полуфинал (1980 г.), а през 1982 г. тук е арената на полуфинала за световното първенство за двойки. През 1988 г. мотостадионът е домакин и на четвъртфинала на европейското младежко първенство.

Най-големите успехи на българският спийдуей от златните години на този спорт са свързани с имената на Ангел Евтимов, Николай Манев,Георги Митев, когато през 1986 г. това трио се класира за четвъртфинала на световното първенство, а Н.Манев пробива дори до участие в Континенталния финал. Година преди това Ангел Евтимов е победител на осминафинала в Търговище, а през следващата той се класира на 8-мо място в българския кръг от първенството. Последният от нашите мотоциклетисти, участвал в световно първенство е Георги Петранов, който след четвъртфиналната пресявка в Търговище се класира на 7-мо място в младежкото първенство.

Пети международен турнир за купата на „АВТО МОТО СВЯТ”

Ако се разровим в историята на турнира, ще видим, че още през есента на 1958 г. на новопостроения мотостадион „Витоша” в София се е състояла международна среща по мотоциклетизъмна писта между отборите на България и Чехословакия за купата на ЦК на ДСНМ и на редакциятана в.”Авто мото”. Победител в състезанието и носител на купата на в.”Авто мото” станал чехословашкият мотоциклетист Л.Томичек. От българските състезатели най-добре се представил Ил.Чубриков, който се класирал на трето място.

За начало на традиционния есенен турнир трябва да приемем 1969 г. Тогава отбори от седем страни – СССР, Чехословакия, Полша, Румъния, Югославия, Австрия и България, се срещнаха на пистите в София, Пловдив и Шумен. В тези състезания най-добре се представиха представителите на СССР – Вл.Конович и Б.Самородов. През следващите години между участниците в есенния турнир имаше и спортисти от Унгария, ГДР, Италия, домакини на състезанията бяха и градовете Търговище, Плевен, Ловеч и В.Търново. Любителите на мотоциклетния спорт у нас имаха възможност да наблюдават такива известни мотоциклетни пилоти, като Г.Кадиров (СССР), М.Шпинка, Я.Вернер, Ян Клокочка и Ян Хадек (ЧССР), Гр.Гудняр (Полша) и други.
През 1980г. редакцията на в.”Авто мото свят” пое отново шефство над есенния международен турнир, учреди своята голяма награда. Целта на редакцията беше да даде своя принос за по-доброто организиране на състезанията и по този начин да се повиши интересът към тях. Пръв носител на Голямата награда на в.”Авто мото свят” стана известният наш състезател змс Ангел Евтимов, през следващите години на най-високото стъпало се изкачиха Вацлав Вернер (ЧССР), мс Орлин Янакиев и Николай Манев.

Както е известно, състезанията ще се сътоят на пет писти: на 8 септември в София, на 10 септември в Долни Дъбник, на 12 септември в Ловеч, на 14 септември в Търговище и на 15 септември в Шумен. Радостно е, че за първи път в сътезанията за Голямата награда на в.”Авто мото свят” ще участват и мотоциклетисти от СССР. Това безспорно ще повдигне равнището на турнира, ще повиши интереса към него. Очаква се да пристигнат също състезатели от Унгария, ЧССР, ГДР, Полша, Румъния и Австрия.

Броят на българските състезатели, които ще вземат участие в турнира, ще зависи от това колко чуждестранни мотоциклетисти ще пристигнат. Треньорът Георги Пеев ще разчита на опита на змс Ангел Евтимов, Николай Манев (засега с контузия), мс Орлин Янакиев, мс Веселин Марков, Рудолф Валентинов, Росен Христов,Стоян Тодоров, Алексей Тодоров, несъмнено ще включи и някои от по-младите – Станислав Цанков, Георги Начев и други.
След последното състезание в Шумен, когато ще бъде известно и крайното класиране, заелите първите шест места ще участват в три допълнителни серии за спечелването на специалната награда на ОС на ОСО в Шумен. Стартът на шестимата състезатели е общ, като за всяка серия ще се тегли жребий за място в отделните коридори. Победителят във всяка серия ще получи 5 точки, а следващите – 4, 3, 2, 1, 0. Спечелилият най-много точки в две от трите серии ще стане и носител на наградата Златният шлем.

1 2 3


 
©2009 - 2017 Speedway.bg 
Всички права запазени
SSH design